Wyjdź poza markę i pokaż siebie (#1)

Ludzie chcą zobaczyć Was i kupować od człowieka – mówi Marcin Potkański / instagram Pan od Kawy

W podcaście podpowiada jak komunikować działania w gastronomii w czasie, gdy lokale zamknięta, a klienci zostają w domu. 

  • Wraz z uruchomieniem sprzedaży przygotuj w internecie przepisy jak wykorzystać produkty i półprodukty, które sprzedajesz. Jeśli to większy lokal i jesteś zatowarowy w restauracji, to zrób delikatesy. 
  • Jak działać? Komunikuj – Nie kryj się za marką kawiarni, restauracji. Dziś ludzie chcą zobaczyć Was. Chcą kupować od człowieka. Wyjdź z za logo. Pokaż, że to Ty jesteś właścicielem. Pokaż jakie masz produkty i zachęcaj do zakupu. 



    Akcje #pijelokalne jest ok, jednak kluczowe jest kto do tego nawołuje. Kibicowanie jest ok, jednak bardziej skutecznym wezwaniem do akcji będzie, kiedy sam pojawisz się w komunikacji z prośbą o kupienie tego co przygotowałeś. Będzie to miało większe przełożenie. Wyjdź poza markę i pokaż siebie. Daj poznać się jako sąsiad. Jeśli są zewnętrzne akcje typu #pijlokalne, to daj klientom wiedzieć od kogo mogą kupić. Klienci słyszą o lokalnych biznesach, ale potrzebują wiedzieć kim jesteś. 

  • Marcin podaje przykład warsztatów kulinarnych on-line uruchomionych przez K5 – Akademia Kulinarna https://www.facebook.com/k5.food/ 
    Dalszym krokiem może być proponowanie subskrypcji.

  • W mediach społecznościowych bądź sobą, mimo że może to być cholernie trudne i stresujące, bo wystawiasz się na osąd. Jednak branża i akcje z promowanymi #hashtagami nie zapłaci za Ciebie rachunków. Musisz sam zrobić robotę. 

  • Kiedy zastanawiasz się nad kontentem w mediach to, nie wpadaj w klątwę wiedzy. Może nie jest ta, że ludzie wiedzą jak zrobić jajko w koszulce lub dobrze zaparzyć kawę. Dziś może mają więcej czasu na naukę.

  • Koncentruj się na jednym medium czyli facebook lub instagram, ale bądź w nim systematycznym. Publikuj często, czyli raz dziennie. 

  • Wg Marcina jeśli klienci będą mieli mniej kawy, to będą zaciskać pasa. Będą szukać produktów o niskich cenach. Są regiony, gdzie od zawsze działało lokalne wsparcie (Poznań). Jednak jeśli będą duże różnice w cenach to prawdopodobnie klienci będą szukać tańszych ofert. 

  • Logistyka jest coraz lepsza. Jest czas łatwych dostaw, co może być niekorzystane dla rynków lokalnych. Możesz jednak szukać pomysłów na dodatkową wartość dla klienta np. prezentowanie jak pracujesz, jak dużą wagę przykładasz do higieny oraz jak przygotować w domu to, co klient od Ciebie kupuje. 
  • Marcin wspominał, że jego zwiększone aktywności na instagramie przynoszą wymierne efekty tj. wzrost zamówień o 38% tydzień do tygodnia. 
    Od 7 rano jest w Mitte Cafe i wysyła paczki. 
    www.mittecafe.pl – tutaj zamówisz kawę Marcina