Mówi o sobie „sensorystka”, zajmuje się oceną i wyborem kaw marki własnej – z bardzo różnych półek – dla sieci Biedronka. Naszym gościem jest Joanna Marciniak (Szmigiel) Menedżer ds.Żywienia i Rozwoju Jakości w Jeronimo Martins Polska S.A.
To w tym momencie ponad trzy tysiące sklepów, więc i skala ogromna i odpowiedzialność duża. Joanna Szmigiel jest jedną z kilkunastu w naszym kraju osób, które mogą się posługiwać tytułem Q Arabica Grader. Może więc oficjalnie oceniać kawy – od prostych brazylijskich santosów po kosztujące tysiące złoych geishe z Panamy i nadawać im punktację zgodną ze standardami świata kawy.
Baliśmy się tej rozmowy – w końcu mieliśmy się spotkać z panią z naprawdę dużej firmy, a nie „ziomeczkiem”, który otworzył modną kawiarnię w dużym mieście. Joanna okazała się jednak wdzięczną partnerką do rozmowy. Poruszyliśmy masę ciekawych, często zaskakujących tematów. Co się pije w warszawskiej centrali Biedronki? Jak trafić ze swoją kawą do tej sieci (i czy od razu trzeba dostarczyć trzy tysiące palet)? Dlaczego konsumenci deklarują, że chcą pić arabikę, a w ślepych testach wybierają robustę?
Zapraszamy do wyprawy w świat dużych pieniędzy i tanich kaw, wolumenów i badań benchmarkowych. Wyjdźmy wspólnie ze strefy komfortu kawy speciality!
Joanna Szmigiel – instagram.com/szmigiel.joanna
Odcinek nagraliśmy w palarni kawa Czarna Fala w sierpniu 2021 r.
Zdjęcia Ewelina Wiercińska
Zostań naszym patronem. Dzięki Twojemu wsparciu chcemy rosnąć szybciej!
Posłuchaj również:
Wielkie projekty Ani Oleksak.